  • Data: 2008-12-11 15:15:11
    Temat: Re: rozwiązanie umowy OC po zakupie.
    Od: Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 04:56:16 -0800 (PST), p...@g...com napisał(a):

    > 1 grudnia zakupiłem samochód, którego ubezpieczenie kończyło się 8
    > grudnia. Trochę się zagapiłem i na dzień dzisiejszy nie mam
    > ubezpieczenia. Samochód został przerejestrowany na mnie 10 grudnia.
    > Dotychczasowy ubezpieczyciel wyliczył składkę OC przekraczającą
    > dwukrotnie wartość samochodu.
    > Z tego co widzę w ustawie, teoretycznie mam 30 dni na wypowiedzenie
    > umowy, jednak mam obowiązek zakupienia nowej polisy najpóźniej
    > ostatniego dnia obowiązywania dotychczasowej umowy. Czy mogę w jakiś
    > sposób zmienić ubezpieczyciela nie płacąc przy tym podwójnego
> [...]

    Był tutaj niedawno poruszany podobny przypadek.
    Do konsensusu nie doszło ;)
    Ale generalnie były dwie tezy:
    - pierwsza, że musisz zapłacić całą należność, wypowiedzieć polisę (owe
    przysługujące Ci 30 dni od kupna samochodu), TU przeliczy Ci i zwróci
    "resztę" z tego co zapłaciłeś. Podobno TU liczy nie dni tylko całe miesiące
    w "dzieleniu";
    - druga, że sam wpłacasz im "przysługującą", częściową kwotę wynikającą z
    polisy.