    From: "Traffic" <f...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rodzaj waluty a faktura za dostawe wewnątrzwspólnotowa
    Date: Mon, 13 Apr 2009 20:56:36 +0200

    news:grprd4$7am$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Radziłbym jednak pomęczyć się z przeliczaniem,
    > fakturować sobie możesz w koronach,
    > ale przeliczać musisz z rzeczywistej waluty zapłaty
    > Przy pierwszej kontroli z tego zakresu (WDT) padnie pytanie o sposób
    > płatności.
    > Będziesz z piękną miną tłumaczył, że Niemcy placili Ci w złotówkach :-)
    > Tak, tak, będzie to jednym z elementów ustalenia czy rzeczywiście
    > miało miejsce WDT - dokumenty wymienione w art 42.11
    > Jak bedziesz miał bajzel w papierach, to uznają, że nie było WDT
    > i zanim to powyjaśniasz...

    ale w sumie jak moga mi udowodnic ze platnosc nie byla dokonana w PLN, byla
    to platnosc gotowka, i nie ma po niej zadnego sladu, a dokumenty mam
    wporzadku potwierdzenie otrzymania torawru (towar, ilosc) zgodne z pozycjami
    z faktury, kopie faktury, miedzynarodowe listy przewozowe podpisane przez
    odbiorce towaru, faktury za transport zagraniczny.

    > Pomyśl, że przy kontroli dojdzie do ustalenia, że faktura była w PLN
    > i jest informacja o płatności gotówką. US ustali sobie, że kontrahenci
    > nie płacili w PLN tylko w EUR. Skoro w tym punkcie realizacji kontraktu
    > pojawia się kłamstwo, to dlaczego mamy sądzić, że Traffic był uczciwy
    > w innych punktach kontraktu. A może brał w łapę więcej, a może w ogóle nie
    > wywoził?
    > Najpierw mu zakwestionujemy tę sprzedaż jako WDT, opodatkujemy na 22%
    > i zobaczymy jakie przedstawi dowody.
    > Potrzebujesz tego?

    tego raczej nikt nie potrzebuje ;) ,

    a jeszcze jedna rzecz jak robic z faktura jak np. dostaje zaliczke za towar
    na konto firmowe (konto w walucie PLN):
    kotrachent wysyla EUR a ja faktycznie dostaje PLN, a pozniej platnosc reszty
    kwoty w EUR - gotowka
    to co mam pisac ze zaplacono zaliczke w PLN a reszte w EUR, moj program do
    fakturowania calkiem zglupieje ;)

    pozdrawiam