    From: "Selektor" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: robienie w balona
    Date: Mon, 22 Aug 2011 17:42:17 +0200

    > I gdy klika w KUP, to zatwierdza nową, widoczną na ekranie, cenę...

    Konkretnie to nie jak kliknie w kup ale jak przejdzie procedurę
    zamówienia tj. potwierdzi adres wysyłki, forme płatności i finalnie
    potwierdzi zamówienie (złoży zamówienie).
    Ale nie o to mi chodzi. Codzi o to w jaki sposób ując w regulaminie,
    że cena jest wazna w momencie potwierdzenia zamówienia a nie w momencie
    wrzucenia do koszyka, żeby sie nie wpuścić w kanał z jakimiś klauzalami
    niedozwolonymi (niedawno było głośno o grupie ludzi, którzy probują na
    tym zarobić).
    Nie do konca wiem, kiedy to ustawa reguluje, że cena w sklepie internetowym
    jest ofertą lub nie.

    Znalazłem np. w jednym z sklepów zapis:
    "Cennik sklepu nie stanowi oferty w rozumieniu prawa. Zamieszczone ceny są
    tylko zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 KC. Zastrzegamy
    sobie prawo zmiany cen. Zamawiającego obowiązują ceny z chwili złożenia
    zamówienia."

    Jednak nie do konca jestem pewien czy w przypadku sklepu internetowego,
    jest to poprawny zapis.

    Może ktoś mi wyjaśni, kto się zna na rzeczy, kiedy w takim razie uznaje się
    cene w sklepie internetowym jako ofertę w rozumieniu ustawy.

    Pozdrawiam
    Selektor