eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworękojma na buty z allegro?Re: rękojma na buty z allegro?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rękojma na buty z allegro?
    Date: Tue, 3 Apr 2007 13:33:18 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <eutl2u$26r$1@inews.gazeta.pl>
    References: <eus2oo$pdk$1@news.onet.pl> <2...@z...router>
    <eut949$8ui$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-ip155-236.crowley.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1175607198 2267 172.20.26.242 (3 Apr 2007 13:33:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Apr 2007 13:33:18 +0000 (UTC)
    X-User: pawel1940
    X-Forwarded-For: 172.20.6.164
    X-Remote-IP: host-ip155-236.crowley.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:454913
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    > Dziękuję z aodpowiedź. Czy możesz mi podpowiedzieć, na jaki paragraf mam się
    > powołać pisząc do sprzedawcy?

    Najlepiej po prostu na całą Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.

    > I czy mam żądać naprawy czy zwrotu pieniędzy?

    Jak wolisz.

    Art. 8.

    Ust.1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. [...]

    [...]

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy [...]


    Czyli jesli na przyklad nie naprawi, bo byloby to zbyt drogie, albo nie
    wymieni, bo na przyklad nie sprzedaje juz tego modelu, mozesz domagac sie
    zwrotu pieniedzy.

    Aha i na Twoją korzyść działa to, że jeśli w ciągu 14 dni sprzedawca nie
    odpowie na roszczenie, uznaje się reklamację za uznaną.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1