  • Data: 2007-04-03 13:33:18
    Temat: Re: rękojma na buty z allegro?
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Dziękuję z aodpowiedź. Czy możesz mi podpowiedzieć, na jaki paragraf mam się
    > powołać pisząc do sprzedawcy?

    Najlepiej po prostu na całą Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.

    > I czy mam żądać naprawy czy zwrotu pieniędzy?

    Jak wolisz.

    Art. 8.

    Ust.1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. [...]

    [...]

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy [...]

    Czyli jesli na przyklad nie naprawi, bo byloby to zbyt drogie, albo nie
    wymieni, bo na przyklad nie sprzedaje juz tego modelu, mozesz domagac sie
    zwrotu pieniedzy.

    Aha i na Twoją korzyść działa to, że jeśli w ciągu 14 dni sprzedawca nie
    odpowie na roszczenie, uznaje się reklamację za uznaną.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel