eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja, rekojmia, gwarancja... › Re: reklamacja, rekojmia, gwarancja...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!no
    body
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja, rekojmia, gwarancja...
    Date: Tue, 3 May 2005 20:16:10 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 33
    Message-ID: <a...@z...router>
    References: <d57oo3$akl$1@korweta.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm141.omega225.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1115123305 657 218.186.225.141 (3 May 2005 12:28:25
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 May 2005 12:28:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:294510
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <d57oo3$akl$1@korweta.task.gda.pl>, Soulsick wrote:
    > W archiwum znalazlem 4 strony ;-), przeczytalem 3 razy na glos ustawe
    > z 27 lipca 2002 i pewnych rzeczy nie rozumiem.

    Poszukaj po "niezgodność z umową".

    > Wg Kodeksu Cywilnego na ten podajnik po naprawie mam znowu pelny rok
    > gwarancji. Wg Ustawy z 27 lipca 2002 moga mi go najwyzej wymienic na nowy
    > i wtedy bede miec gwarancje od nowa (dobrze rozumiem, jak do tej pory??).

    Nie. O ile jesteś konsumentem, tj. kupiłeś ten skaner dla potrzeb
    prywatnych to Kodeks Cywilny ciebie nie dotyczy a jedynie ww. Ustawa.
    Ustawa ta nie reguluje gwarancji a jedynie odpowiedzialność sprzedawcy
    z tyt. niezgodności z umową. Najpewniej mylisz to ostatnie z gwarancją.

    > Jednak cos mi sie wydaje, ze po prostu bede z tym skanerem jezdzic w kolko
    > i bez przerwy do serwisu i zbierac dokumentacje napraw. Wydaje mi sie, ze
    > ten model skanera jest zle zaprojektowany i bedzie sie psuc.

    Jest spora szansa ze sobie pojezdzisz. Jak już wymienisz ze 3x w
    stosunkowo krótkim okresie czasu to można będzie się zastanawiać nad sporą
    uciążliwością dla konsumenta i odstąpieniem od umowy.

    > Czy moge cos zrobic poza jezdzeniem co tydzien do serwisu?
    > W karcie gwarancyjnej jest podany zakres, okres gwarancji itd... nie ma nic
    > odnosnie wymiany/zwrotu.
    > Czy ART 560 Kodeksu Cywilnego nie obowiazuje?

    Nie konsumentów.
    Poczytaj sobie trochę na www.federacja-konsumentow.org.pl

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1