  • Data: 2006-09-08 10:49:52
    Temat: Re: reklamacja-Orange
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Sep 2006, maximus wrote:
    [...do "fotomania"...]

    > A gdzie w umowie jest zapis że mam dzownić?
    > znowu ntg.

    NTG jest IMO Twoje rozumowanie.
    Zniknąłeś z obrotu prawnego Prawo Telekomunikacyjne oraz Kodeks Cywilny.
    Sugerujesz że jak czegoś nie ma w umowie to nie ma żadnej regulacji?
    IMO fotomania podstawę Ci podał: *zobowiązałeś się terminowo płacić*.
    Dobrze gadał czy nie? (ja tam mam umowę z innym operatorem to nie wiem
    zobowiązania do czego "proponuje" Orange).
    Dla porządku - to nie pierwszy post (tu i na .podatki) kiedy komuś
    się wydaje że "jak nie ma faktury to nie ma konieczności płacenia",
    obowiązek zapłaty wynika z umowy, a to że np. z braku faktury nie
    możesz (w ramach DG) odliczyć VAT czy uznać kosztu IMO uprawnia
    do dochodzenia (cywilnie) odszkodowania od tego kto spowodował szkodę
    (w postaci zawyżenia podatku) nie wystawiając Ci f-ry, ale nijak nie
    zwalnia od przyjętego dobrowolnie obowiązku "płacenia w terminie"
    tudzież zgodnych z prawem kar umownych przyjętych dobrowolnie w umowie.

    Oczywiscie nie ma przepisu wprost nakazującego czytać SMSy, ale istnienie
    takich SMSów IMO kwalifikuje się za element "dochowanie staranności" ze
    strony operatora - starał się powiadomić o długu. Czy to ma znaczenie
    nie wiem, ale podejrzewam że jako kolejna kropla do dzbanu może mieć ;)

    > Patrz na pytanie z pierwszego watku jak nie potrafisz na temat napisac nie
    > pisz nic.

    Nie warcz, przyjmujesz postawy "przecież na pewno mam rację", a wtedy
    nie ma o co pytać i nad czym dyskutować :]
    A nuż jednak wyjdzie inaczej ;)

    pzdr, Gotfryd