  • Data: 2009-01-11 10:52:22
    Temat: Re: "rejestracja" przy wejsciu do budynku
    Od: causa1980 <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Sty, 09:44, kulf0n <k...@b...adresu> wrote:
    > w wielu miastach aby wejść do biurowca należy się wylegitymować.
    > recepcjonista prosi o dowód osobisty, wpisuje do zeszytu imię, nazwisko,
    > numer dowodu, czasem pyta delikwenta do kogo się udaje.
    >
    > mam pytanie: jakie przepisy regulują uzyskane tą drogą dane osobowe,
    > jakiej ochronie one podlegają, jakie dane mogą być pobierane przez
    > zarządcę budynku, kto ma do nich dostęp i czy podlegają jakiejś
    > modyfikacji ze strony spisanego, na przykład czy może zażądać ich
    > usunięcia?
    >
    > co w przypadku, kiedy w biurowcu mieści się np. klinika -- czy podawanie
> [...]

    Ciekawa sprawa, w której niewiele będzie można zdziałać. Co do zasady
    wszelkie takie zbiory danych osobowych podlegają ochronie wynikającej
    z ustawy o ochronie danych osobowych (szczegółowa regulacja). Ogólnie
    nikt nie ma do niej dostępu, ani ich administrator nie może nikomu jej
    udostępniać.

    De facto nie ma (chyba) podstawy prawnej do żądania podania danych
    osobowych w takiej sytuacji, lecz ma to na pewno na celu ochronę
    obiektu przed niepożądanymi osobnikami. Ochrania to również osoby
    korzystające z usług choćby poradni medycznej. Ciekawy to w ogóle
    problem w odniesieniu do tajemnicy lekarskiej. Wydaje się, że można
    skutecznie odmówić podania swoich danych osobowych w tym wypadku, ale
    zapewne skończy się to na tym, że nie wejdziemy do budynku.

    Pzdr