  • Data: 2009-03-07 19:15:33
    Temat: Re: reagowac na to?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KK" <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    news:gotr4g$hd0$1@news.wp.pl...
    > Witam i mam zapytanie. Czy sa jakieś konsekwencje prawne tego ze ktoś
    > napisał do mnie i do osoby z mojej rodziny (nie wiem skąd mial adres)
    > maila z informacja ze moja dziewczyna była prostytutka? Domyślam sie kto
    > to zrobil

    Zakładając, ze to nie jest prawda, to mogła by wchodzić odpowiedzialność
    karna z art. 212 kk. Ścigać by musiała Twoja osoba, bo to przestępstwo
    ścigane z oskarżenia prywatnego. Z tym, że zdecydowanie odradzam ściganie
    tego. Autorom tego typu informacji głownie chodzi o to, by kogoś
    zdenerwować. Idąc z tym do sądu dasz znać, że się tym przejęliście, co
    nakręci falę nowych ataków. Poza tym w sądzie trzeba komuś udowodnić winę.
    Same domysły nie wystarczą. Jeśli nawet autor informacji był na tyle
    nieostrożny, że da się mu dowieść winę, to następnym razem wyśle maila z
    jakiejś kafejki internetowej czy innego miejsca, gdzie ustalenie autora
    jest bardzo trudne.

    Poza tym, pojęcie "prostytutka" jest pojęciem bardzo pojemnym. W tej grupie
    mamy dziewczyny, które pracują "na ulicy", które pracują w "salonach
    masarzu", ale i przykładowo dziewczyny żyjące ze sponsoringu czy w inny
    sposób czerpiące korzyści z uprawiania seksu, a czasem nawet nie seksu - bo
    z tym różnie bywa. Reasumując przed sądem zacznie się wyciąganie brudów i
    jeśli nawet sąd uzna winnym sprawcę, to straty moralne i psychiczne po
    stronie Twojej dziewczyny będą trudne do naprawienia.

    Jeśli bym miał doradzać, to odpisz autorowi informacji, ze wiesz o tym i Ci
    to nie przeszkadza. W ten sposób utniesz problem.