  • Data: 2008-09-11 08:59:42
    Temat: Re: ratalne rozliczenie naprawy szkody przez sprawce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Sep 2008, elmer radi radisson wrote:

    > Z tego co sie dzis skonsultowalem, jedyna sluszna opcja to notarialne
    > poswiadczenie zobowiazania, abym mogl potem wystapic do sadu
    > z tytulem egzekucyjnym.

    Sprzeciw.
    Druga równie słuszna opcja to weksel.
    Dla porządku: chyba chodzi Ci o "poddanie się egzekucji" a nie
    "poświadczenie zobowiązania". Fakt zawarcia lub poświadczenia
    umowy przed notariuszem NIE jest tożsamy z poddaniem się
    egzekucji, i coś mnie dziwi że nikt nie protestuje!

    Wracając do weksla.
    Tym razem weksel *nie* kaucyjny, *nie* in blanco i w ogóle "nie"
    w porównaniu do sąsiedniego wątku o wekslach (przejrzyj).

    Weksel własny, na konkretną sumę i konkretny termin - czas na
    ewentualne podjęcie egzekucji to 3 lata, spokojnie można zrobić
    tak że (zakładając, iż on się zgodzi) wpisać termin w terminie
    wpłacenia 1. raty - będzie mieć "miecz nad głową", ale wcale NIE
    MUSISZ iść do sądu po nakaz z klauzulą (dla komornika) w terminie
    zapłaty, IMO byłoby to rozsądne rozwiązanie.
    Fakt zapłaty rat wypadałoby odnotowywać na wekslu, tak dla jasności.
    Ewentualnie jakby był mocno wystraszony, to kilka weksli na terminy
    spłat (i oddawać w miarę jak spłaca).

    > Zatem zaproponuje mu te opcje jako jedyna
    > mozliwosc tego typu rozwiazania.

    Za notarialne poddanie się egzekucji trzeba zapłacić z góry, zaś
    jak będziesz mieć prawidłowo wypełniony weksel (to prawda, trzeba
    dopilnować żeby nie popełnić jakiegoś kiksu) to *ewentualną*
    konieczność wystąpienia o tytuł można przełożyć sobie na "po"
    (po tym jak nie zapłaci).
    Przejrzyj ten sąsiedni wątek i zapodane tam linki - do www.weksel.pl
    oraz strony Liwiusza.
    Sporządzić wg któregoś z pasujących wzorów, niech *DŁUŻNIK* wypełni
    wszystkie krytyczne pola które nie będą wypełnione drukiem i już :)

    pzdr, Gotfryd