  • Data: 2008-09-10 12:49:02
    Temat: Re: ratalne rozliczenie naprawy szkody przez sprawce
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zaznaczam, że nie jestem prawnikiem, ale wiem, jak ciężko jest wyegzekwować
    pieniążki od dłużnika (bo w tej sytuacji gość jest Twoim dłużnikiem).
    Zadzwoniłabym do komornika. Jak najszybciej w takiej sytuacji ściągnąć kasę w
    wypadku gdyby dłużnik się nie wywiązywał. Chyba spisuje się jakąś klauzulę, w
    której sprawca (dłużnik) zezwala na egzekucję w wypadku gdyby nie spłacał
    roszczeń.

    Rozumiem, że własnoręcznie podpisał oświadczenie, że jest winny.
    Bardzo często takie postępowanie to tylko sposób mówiąc kolokwialnie - na
    "spławienie" osoby, wobec której są roszczenia.

    Aczkolwiek nie wykluczam, że gość po prostu nie ma pieniędzy (z drugiej strony
    może wziąć kredyt jeśli ma jakiś dochód...). Jeśli nie ma dochodu ani majątku
    to i komornik nie pomoże...
    Proponuję rozpatrzeć najgorszy wariant, czyli sytuację - co będziesz musiał
    zrobić aby odzyskać dług od niepłacącego sprawcy...

    Jeś