    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie - termin zaplaty - zabezpieczenie
    Date: Fri, 1 Oct 2004 09:59:52 +0200

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:cji47k$e1k$1@news.onet.pl...

    > a słyszałeś o klauzuli bez protestu?

    A wiesz co to jest protest? - w rozumieniu ustawy Prawo wekslowe. Bo skoro w
    tym kontekście piszesz, to najprawdopodobniej nie.

    > Oj zwiększa zwiększa - szybkość nakazu oznacza możliwość zabezpieczenia i
    > windykacji sądowej.

    Ależ na fakturę dostaniesz dokładnie taki sam nakaz. W tym samym trybie i w
    takim samym czasie.

    > Jak nie masz faktury podpisanej przez zarząd lub potwierdzonego salda to w
    > ogóle zapomnij o szybkim nakazie bo w ogóle nakazówki nie będzie.

    A z czego wynika potrzeba podpisania przez zarząd faktury? Pomijając, że nie
    ma potrzeby w ogóle jej podpisywania i wystarczy podpisany odbiór towaru -
    na przykład na dokumencie Wz. Chodzi o dowód wydania towaru, bowiem z nim
    prawo cywilne wiąże zawarcie transakcji sprzedaży i powstanie roszczenia
    sprzedawcy do uzyskania zapłaty.

    > Generalnie nic nie pomaga jak sie daje towar złodziejom i golasom ale w
    > przeciwnym przypadku weksel czyni cuda :)

    No chyba, ze od kwestii prawnych przechodzimy do cudów. Ta dziedzina wiedzy
    jest mi obca więc nie będę na tej płaszczyźnie dyskutował.