    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o umozenie postepowanie
    Date: Thu, 13 Feb 2003 13:13:40 +0100

    "KrasiaK" <k...@k...pl> wrote in message
    news:b2g0n8$1l0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > mam pytanie:
    > znajomy ma sprawe na policji (na policji powiedzieili ze sprawa na bardzo
    duzy procent
    > zostanie umoznona, bo niekaralnosc, mala skala.. blabal), ale oczywiscie
    sprawa
    > zostala przeslana dalej do prokuratury
    >
    > Nastepnie (dzis) dostal pismo ze jego sprawa zostala wyslana do sadu
    rejonowego.

    Ale co zostalo wyslane? Akt oskarzenia czy wniosek prokuratora o warunkowe
    umorzenie? ( art. 336 kpk )

    > I tu moje pytanie: Czy nadal jest szansa na warunkowe umozenie
    postepowania czy jezeli
    > to poszlo do sadu to raczej szansa na to jest mala czy moze po prostu taka
    jest
    > procedura i nalezy czekac.

    Warunkowo umarza zawsze sad. Moze to zrobic zarówno przed rozpoczeciem
    przewodu sadowego postanowieniem ( art. 341 kpk ) jak i kazym innym stadium
    sprawy wyrokiem ( art. 414 kpk )

    Tak wiec nie tylko instnieja szanse, ale wczesniej ich nie bylo, tzn.
    prokurator nie moze warunkowo umorzyc. Moze umorzyc, gdzy nie bylo
    przestestwa, a ze bylo...

    Co do rad, to trzeba znac stan faktyczny.

    Depi.