    From: Sonn <c...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o prokuratora
    Date: Mon, 14 Nov 2011 16:01:07 +0100

    W dniu 2011-11-14 14:27, cyrena pisze:

    > Sąd ten sam.

    Apelację rozpoznaje są wyższego rzędu. Zażalenia na umorzenia
    postępowania przygotowawczego - sąd właściwy miejscowo. Tak więc na
    pewno nie ten sam sąd

    > Chodzi mi o samą prokuraturę/prokuratora. Jak wyegzekwować ten
    > obowiązek na takim?
    > Akta sprawy czytał inny prokurator i stwierdził, że w całej swojej
    > karierze nie spotkał się z takim partactwem i lekceważeniem. Dlatego
    > mam większe podstawy twierdzić, że prokurator zlał sprawę. Pisałam
    > skargę na niego do prokuratury okręgowej.

    Zamiast skargi na prokuratora należało wnosić o objęcie sprawy nadzorem,
    podając ku temu merytoryczne powody.

    > Pisałam wnioski o cofnięcie
    > sprawy do prokuratury celem uzupełnienia - oddalane.

    Ponieważ?

    > chcę założyć nową
    > sprawę dotyczącą przestępstwa. W zasadzie nie ma powodów co do
    > odrzucenia wniosku, bo wszystko jest w aktach z poprzedniej sprawy.

    Jest jeden podstawowy powód by odrzucić. Jeśli postanowienia lub wyroki
    kończące postępowanie się uprawomocniły, to możesz zapomnieć o ponownym
    złożeniu zawiadomienia o to samo przestępstwo. Art. 17 par 1 pkt. 7 k.p.k.

    > Jednak ten sam prokurator odrzucił. Złożyłam zażalenie do sądu (tego
    > samego). Sędzia nakazał ponowne rozpatrzenie sprawy, wytykając
    > wcześniejsze błędy prokuratury i uchybienia sędzi w poprzedniej
    > sprawie. Sprawa umorzona.

    Tego fragmentu zupełnie nie rozumiem. Coś tu chyba poplątałaś.

    Procedura winna wyglądać tak, że w przypadku umorzenia śledztwa
    zażalenie na umorzenie rozpoznaje sąd o ile sam prokurator nie przychyli
    się do umorzenia - w przeciwnym razie kieruje je do sądu.
    Sąd może utrzymać w mocy zaskarżone postanowienie, albo je uchylić i
    nakazać uzupełnienie śledztwa wskazując kierunki tego uzupełnienia.
    prokurator jest zobowiązany podjąć działania w tym kierunku. po
    wykonaniu tych czynności uznając, że nie ma podstaw do skierowania aktu
    oskarżenia, prokurator może ponownie umorzyć postępowanie na co po raz
    kolejny przysługuje ci zażalenie. Tym razem sąd też może uchylić
    umorzenie do uzupełnienia, albo utrzymać je w mocy. jesli je utrzyma, to
    wtedy ty możesz wnosić sama do sądu prywatny akt oskarżenia
    wykorzystując materiały z umorzonej sprawy.

    Więc nie za bardzo rozumiem co "ten sam prokurator" odrzucił? Twoje
    ponowne zażalenie? Jeśli tak, to jak rozumiem z drugim umorzeniem i
    drugim twoim zażaleniem sprawa ponownie trafiła do sądu i sędzia
    ponownie uchylił umorzenie wytykając błędy poprzedniego składu sądu i
    prokuratury, po czym sprawa ponownie trafiła do prokuratury?

    Zobacz art. 330 k.p.k. w zw.z art. 306 par 1 k.p.k.

    Z tego co piszesz pozostaje ci jedynie prywatny akt oskarżenia. Chyba że
    już to zrobiłaś i to sąd umorzył postępowanie rozpoznając twój akt
    oskarżenia.

    > Nie chcę tego jeszcze odpuścić, a jestem
    > przekonana, że prokurator robi to złośliwie.
    > Najlepiej dla mnie byłoby spróbować zmienić miejsce rozpatrywania
    > sprawy, tak prokuratury jak i sądu.

    Byłoby to możliwe jeszcze w toku postępowania. Jeśli wszystko jest już
    prawomocne, to pozamiatane. Jeśli złożysz ponownie zawiadomienie o to
    samo, to decyzja może być tylko jedna - umorzenie z uwagi na
    prawomocność innego rozstrzygnięcia zapadłego w tej samej sprawie

    --
    Sonn