    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o dostępność danych procesowych
    Date: Tue, 14 Apr 2009 11:29:16 +0200

    SDD pisze:
    > Użytkownik "BHg" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Po pierwsze z baz orzecznictwa - np. w programie komputerowym Lex, ktore
    > zawieraja nie wszystkie, lecz tylko wybrane sprawy z instancji
    > odwoławczych - na ogol Sadu Najwyzszego czasem Sadow Apelacyjnych.
    > Po drugie pewnei z opowiadan, wymiany doswuadczen i wertowania archiwow
    > sadowych.

    \
    Dokładnie tak. Po o m.in jest aplikacja, zeby nabierać doświadczenia od
    starszych stażem.
    Po drugie - orzecznictwo SN + komentarze zazwyczaj ( w 90% spraw)
    wystarczy. Nie ma potrzeby znać wszystkich spraw w SR
    Po trzecie - prawnik powinien umieć czytać i rozumieć teksty ustaw, oraz
    wyciągać z nich odpowiednie wnioski, co do wynikających z nich
    konsekwencji. To, plus to, co powyżej zazwyczaj powinno wystarczyć.

    Po czwarte - różne sądy w identycznych sprawach potrafią wydać różne
    przeczenia ( służę przykładami. SN ( a i NSA też) w bardzo podobnych
    sprawach. ale w różnych składach potrafią wydać różne orzeczenia. To
    zawsze jest ta aktualna sprawa, w której doświadczenia z innych
    podobnych są pomocne, ale nie decydujące. Dlatego taka baza wszystkich
    orzeczeń SR niekoniecznie wiele by wnosiła w konkretnej sprawie

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl