  • Data: 2008-09-26 15:51:59
    Temat: Re: pytanie do prawnikow
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał

    > Druga strona medalu: Zważ tylko, że jak adwokat coś schrzani to jego
    > klient > może stracić majątek całego życia albo iść do więzienia na
    > wiele lat.

    Cóż tu niezwykłego? Podobny, a nierzadko większy, ciężar
    odpowiedzialności spoczywa też na innych zawodach jak choćby
    lekarza, inżyniera, mechanika samochodowego, konserwatora wind
    i wielu, wielu innych - od nich zależy życie innych ludzi
    a nie tylko majątek czy wolność.

    > Ostatnio było, jak to zawodowi prawnicy mają źle, bo jak popełnią
    > błąd pisząc pismo procesowe to sąd pozostawi bez rozpatrzenia i
    > nieodwołalnie pozamiatane, nawet nie zażąda sprostowania.

    I cóż wielkiego (z punktu widzenia omylnego prawnika) się stanie?
    Spieprzy jedną sprawę to zajmie się kolejną, w poczekalni zawsze
    czeka kolejka następnych nieszczęśników.

    > Jestem za jak najszerszym dostępem do zawodu prawnika, tylko powinny
    > być sprawdzone kompetencje i nic więcej. Wszelkie inne bariery to
    > ochrona interesów tych, którzy już w tym siedzą. Wtedy z pewnością
    > ludzie by częsciej korszystali i ceny byłyby niższe.

    Pełna zgoda. I nie tylko ceny by spadły ale i jakość by podskoczyła.