  • Data: 2004-05-10 16:20:02
    Temat: Re: przetargi?!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zgapa" <z...@n...org> napisał w wiadomości
    news:c7nulv$1js$1@wulkan.npnet.org...

    > Moje pytanie brzmi jak to jest z nimi dokladnie, na jakiej zasadzie to
    > dziala?

    Działa mniej więcej na zasadzie wyboru najlepszego oferenta. Ale
    najlepszego wg kryteriów organizującego przetarg, co niekoniecznie musi
    być zgodne z obiektywnymi odczuciami.

    > Czy na przetargu moze wystepowac osoba bez dzialalnosci? Czy potrzebne
    sa
    > jakies papiery itp?

    To zależy o jaki przetarg pytasz. jeśli to przetarg publiczny, to musisz
    mieć dzialaność. Jeśli to sprzedaż gruntu, to niekoniecznie. A jeśli to
    organizuje sobie jakaś firma, to już jej sprawa.

    > Moze ktos wie jak wygladaja przetargi np. na strony www(przeciez chyba
    nie
    > trzeba jechac na dany przetarg, moze sa jakies mozliwosci zdalnie brac
    > udzial w nim?)

    Nie, no żadko przetargi polegają na zebraniu ludzi na sali. Z reguły jest
    termin złożenia ofert. Po jego upływie komisja oferty otwiera i ocenia.
    Uczestnicy otrzymują odpowiedż na piśmie.

    > A jak wyglada np. przetarg na zrobienie powiedzmy remontu?

    To zależy od tego, kto jest inwestorem.

    > Czy znacie jakies strony dotyczace wlasnie przetargow i rowniez
    konkursow
    > (kwota zlecenia przekracza 25 000 euro)

    A wrzuć w google "przetarg publiczny", a obaczysz mnogość stron.