  • Data: 2003-02-17 02:11:22
    Temat: Re: przestepstwo komputerowe?
    Od: "rad" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisales:

    > Z Dialogu? Maja chyba w koncu jakies logi? Niech pokaza, wysledza kto,
    > gdzie i kiedy rzekomo im sie wlamal. Byly jakiekolwiek wlamania do
    > systemu? Maja chyba jakiegos administratora sieciowego ktory to
    > obserwuje? A moze maja tylko prawnika i sadza ze administrator im nie
    > potrzebny? Czy Dialog zglaszal jakiekolwiek wlamanie do swojego
    > systemu?

    Dialog nie zglosil zadnego wlamania i nie maja zadnego dowodu ze niby je
    "wykradlem".
    Powtarzam ze jedynym ich dowodem jest - bling z mojego telefony (wykazalo ze
    laczylem sie z tymi haslami) i zeznania tych osob ktore nie potwierdzaja ze
    mi udostepnili hasla(mozliwe ze mowia prawde). A co jesli udostepnila mi te
    hasla osoba trzecia ktora skads miala dostep? A ja sadzac ze to za zgoda
    tych osob korzystalem.

    > OK, mogl im wyslac wirusa ktory oni nieopatrznie odpalili a ten wirus
    > wzial im plik z haslem logujacym do PPP i wyslal do "rad"a. To jedyny
    > prawdopodobny scenariusz wykradzenia hasel.

    To tez jest mozliwe, ale musza miec dowody a nie maja.

    > Niech dadza swoje komputery do ekspertyzy jak chca to udowodnic.

    Watpie czy to cos wykarze. Juz minal ponad pol roku od czasu gdy korzystalem
    z tych hasel - podejrzewam ze sa przeinstalowane systemy.

    > A w ogole to cala sprawa dotyczy jedynie tych 2 osob ktore nie mialy
    > ryczaltu i przez to naliczylo im oplaty. Bo w pozostalych 18
    > przypadkach nie zaszlo zadne "uruchomienie impulsow na czyis koszt" bo
    > osoby te mialy ryczalt i jest bardzo prawdopodobne ze same daly te
    > hasla bo i tak ich to nic nie kosztowalo, a zdobylyby sobie sympatie
    > kolesia. Sam sobie wyborazam ze moglbym spoko takie swoje hasla dac
    > gdyby mnie to nic nie kosztowalo. Zreszta "rad" pisal ze te 18 osob
    > nie wnosilo zarzutow, czemu sie nie dziwnie, tylko te nieszczesne 2
    > bez ryczaltu.

    Swieta prawda. Ale zarzuty zostaly mi postawione do 20 osob a nie 2, co jest
    wedlug mnie kompletna bzdura. Zreszta jestem nawet gotowy pokryc te staraty
    na odczepne, ale poinformowano mnie, ze to jest niemozliwe - musi zostac
    sprawa wyjasniona do konca i pewnie zakonczy sie sadem. Widocznie
    prokuratura szuka przestepcy na sile! Taka sprawa a wciagnieto w to prawie
    30osob to przeciez parodia!!!!!!

    > Tu czekam na wyjasnienie czy rzeczywiscie ta usluga jest taka ze jesli
    > ktos ma hasla "bez ryczaltu" to moize tez dzwonic na numerek ktory na
    > rachunek linii z ktorej dzwoni nic nie nalicza a nalicza za to temu
    > kto zamowil hasla.

    Tak, niestety jest taka usluga. Otrzymujesz login i haslo ktore jest
    przenosne (mozna korzystac z innej lini dialogu) a rachunek jest naliczany
    na wlasciciela loginu. Wiem bo dowiadywalem sie i osobiscie to sprawdzialem.

    Chetnie uslysze jeszcze jakies wskazowki i pomoc.

    Pozdrawiam
    RAD