    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisanie mieszkania lokatorskiego
    Date: Tue, 27 Jul 2004 13:16:08 +0200

    Rafał pisze:

    > Dzieńdobry. Moja babcia chciała przepisać na mnie mieszkanie (jestem
    > tam zameldowany)
    > spółdzielcze-lokatorskie (jest głównym lokatorem i członkiem
    > spółdzielni) ale w spółdzielni mieszkaniowej
    > zostaliśmy poinformowani że trzeba w sądzie złożyć wniosek o
    > rozpoczęcie postępowania spadkowego w celu przeniesienia własności z
    > mojego zmarłego dziadka na moją babcię. Dopiero wtedy można
    > będzie przepisać mieszkanie na mnie.

    O ile spoldzielnia wyrazi zgode...

    [...]

    > I tutaj pojawia się kilka niejasności:
    > 1. Czy żeby Babcia mogła przepisac na mnie mieszkania musi być
    > włascicielem całego mieszkania czy też jak jak jest we wzorze wniosku
    > 1/2 babcia i 1/2 jej syn? (który nie jest tam zameldowany)

    Kazdy moze darowac jedynie to, co jest JEGO (lub w czyims imieniu jeli ma do
    tego pelnomocnictwo)

    Jesli mniepamiec niemyli, to dziedziczony jest w tym
    wypadku spoldzielczy WKLAD mieszkaniowy.

    > 2. Jeżeli babcia musi być właścicielem całości to czy mój tata powinien
    > napisac jakiś dodatkowy wniosek ze się zrzeka spadku czy może
    > wystarczy to nadmienić w jednym wniosku

    bedzie "wlascicielem" jesli "wykupi",
    czyli zamieni spoldziecze prawo lokatorskie na wlasnosciowe lub wlasnosc..
    Jesli tego nie zrobi bedzie "zwyczajnym spoldzielca", z przydzialem...

    > 3.Moja babcia miała jeszcze jednego syna ale zmarł, czy w ogóle nie
    > wymieniac go we wniosku czy też wymienić ale napisać że zmarł i
    > dołączyć odpis aktu zgonu?

    Jeslinie zyje, to ma swoich spadkobiercow..
    oni dziedzicza "w jego miejsce"..
    no chyba,ze byl niezonaty i bezdzietny, lub zona zmarla przed nim..

    > 4. Czy w sprawie spadkowej nie są uwzględniani wnuczkowie zmarłego?
    > We wniosku jest tylko żoną i synowie zmarłego.

    Ano dziezizca wlasnie "jego czesc" majatki "po dziadku.

    > 5. Czy po przepisaniu mieszkania na mnie stane sie cżłonkiem
    > spółdzielni - wkład spółdzielczy przejdzie na mnie czy też może bedę
    > musiał od nowa wpłacic wkład?

    Naprawde nie wiem co zamierzacie potem zrobic...

    > 6. Co by sie stało gdyby babcia zmarła (jest przecież jedynym
    > członkiem spółdzielni), czy miałbym prawo do mieszkania w tym
    > lokalu?

    ciezka sprawa..
    To sie ciagle zmienia .. jak ostatnio wiedzialem, to dziecziczy sie
    wlasnieten wklad.. prawa lokatorskiego nie..

    > Poprostu przepadłby wkład mojej babci i spółdzielnia chciałaby
    > żebym wpłacił go na nowo? Czy mógłbym tammieszkac jezeli nie
    > jestem czlonkiem społdzielni?

    Chyba na odwrot...
    wklad btylby dziedziczony, ale mieszkanie... moglyby byc klopoty..

    > 7. A może ja sie tym wszystkim za bardzo przejmuję i nie jest tak
    > ważne co będzie zawarte w tym wniosku ale to co uczestnicy powiedza
    > na rozprawie?

    Uczestnicy powini mowic prawd, bo sie narazaja na klopoty.

    > 8. Jeżeli moja babcia umrze, kto będzie miał prawo do dziedziczenia?

    Nooo chyba spoldzielnia..

    > Mój tata? a jeśli sprawa będzie wymagała zrzeknięcia się przez niego
    > spadku (pyt.2)? a może będą to dwie różne sprawy i nie ma to
    > znaczenia?

    Moze sie zrzec spadku, wtedy owe wnuczki drugiego brata odziedzicza wklad..

    > 9. Czy moja babcia bedzie musiała zapłacić jakiś podatek od spadku?

    Nie..
    raczej nie...musialoby to byc wielkie i drogie mieszkanie..

    > Dziękuję wszystkim którzy zechcą mi pomóc w tej sprawie, pozdrawiam
    > Rafał.

    Pozdrowienia

    boguslaw