    From: "marek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekazanie praw o programu
    Date: Tue, 7 Jun 2005 15:27:26 +0200

    > ale ty juz tych "dóbr intelektualnych" nie posiadasz - sprzedałes je
    > przeciez pozbywajac sie majątkowych praw autroskich. Byłoby to zwykłe
    > wykorzystanie części programu nie należącego do ciebie.

    a czy wogole jest to mozliwe do sprecyzowania i okreslenia? od kiedy program
    nie jest juz tym samym
    programem? jesli zmienie 50%? 60%? 90% przeciez jesli kazda czesc programu
    zostanie przerobiona choc nieznacznie a wizualnie przede
    wszystkim to na jakiej podstawie wogole ktos moze stwierdzic ze to ten sam
    program? dobra intelektualne, mialem na mysli np. swoj pomysl,
    plan programu, zastanawiam sie czy wogole mozna to "sprzedac". dam przyklad,
    jesli jakis programista w ustalony sposob robi aplikacje internetowa, jest
    wyrobiony pewien model, to jego wypracowany "styl" to jesli przekazal prawa
    majatkowe, to jesli chce sprzedac nastepny swoj program (aplikacje) musi
    pisac go
    zupelnie inaczej, kompletnie zacierajac podobienstwa z poprzednim?

    > Jedyne co możesz zrobić to napisac program od nowa ale tak by nie
    > wykorzystywał on kodów sprzedanego programu (lub przynajmniej zeby nie
    > dalo sie tego udowodnic)

    a jesli piszac od nowa napisze go tak ze bedzie w 60% przypominal tamten, bo
    przeciez wkoncu ten sam autor, to jestem przestepca?