  • Data: 2006-08-14 11:49:50
    Temat: Re: przekazanie gospodarstwa i cofniecie tej darowizny
    Od: Mecenas <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Żebrowski napisał(a):
    > Witam
    >
    > mam kilka pytanek
    >
    > Prawie 3 lata temu Rodzice przekazali gospodarstwo rolne wraz z domem
    > zgodnie [ustaty nie pamietam] w zamian otrzymuja emeryture rolniczą. W akcie
    > notarialnym napisano że mają prawo mieszkać w domu dożywotnio oraz ze w
    > przypaku sprzedaży działki mam po 1/3 kwoty przekazać siostrom [mam 2].
    >
    > i teraz pytania
    >
    > 1. czy ta darowiznę można cofnąć? - np ojciec sie rozmślił nagle bo Ja jako
    > właściciel nie chce sprzedać kawalka działki bez oddania siostrom należnych
> [...]

    Praktycznie jest to prawie niemozliwe.
    Musi wystąpić tzw. "rażąca niewdzięczność" z Twojej strony w stosunku do
    rodziców (ojca). Samo chcenie cofnięcia darowizny jest niemożliwe.

    > 2. czy moge samodzielnie założyć lokatę dla siostry która ma obecnie 13 lat
    > bez przekazywania tych pieniedzy Ojcu [wiem że je wyda nic siostrze nie
    > zostawiajac]

    Co do spłaty to taki obowiązek istnieje tylko w przypadku sprzedaży
    działki. Jeżeli jej nie sprzedaż to siostra nigdy nic nie dostanie.
    Oczywiście, że w przypadku sprzedaży możesz siostrze założyć konto i tam
    jej wpłacić należność.

    Michał