    From: "Sarniak" <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przegapiłem termin napisania odwołania do pkp... co dalej?
    Date: 17 Nov 2006 14:14:43 -0800

    Odwołanie i wniosek napiszę. Właściwie napisałem. Jutro wyślę,
    ponieważ nie mam zeskanowanego biletu, a to dosyć ważne, żeby go
    pokazać. Zamieszczam poniżej i byłbym wdzięczny za zweryfikowanie,
    czy nie da się tego lepiej ująć. Wiem, że wniosek o przedłużenie
    terminu mi nie przysługuje, ale po piwerwsze primio, nie musi tego
    wiedzieć urzędnik, a po drugie secundo warto jest przedłużać, bo
    słyszałem już nie raz i nie dwa o przedawnieniu takich spraw. Koniec
    końców pewnie zapłacę, ale warto próbować, jak dobrze zauważył
    Andrzej. Czuję się z tym jak frajer ostatni, bo płacę zawsze za
    bilety, a teraz mimo zapłaconej kwoty, przez moje niedopatrzenia mogę
    zapłacić. Nauczka na przyszłość ;]
    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

    WNIOSEK O PRZYWRÓCENIE TERMINU DO WNIESIENIA ODWOŁANIA

    Na podstawie art. 58 w zw. z art. 127 § 1 i § 2 ustawy z dnia 14
    czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z
    2000 r., Nr 98, poz. 1071) wnoszę o przywrócenie terminu do
    wniesienia odwołania od wezwania do zapłaty seria B Nr 056441.

    UZASADNIENIE

    Dnia 3 listopada 2006 roku otrzymałem wezwanie do zapłaty za przejazd
    z Warszawy Włochy do Warszawy Ursus bez ważnego biletu. Uzyskałem od
    kontrolera biletów informację o 14 dniach na zapłatę lub napisanie
    odwołania. Gdy po upłynięciu 7 dni od wystawienia wezwania
    rozpocząłem pisanie podania, zauważyłem, że termin na napisanie
    podania to właśnie 7, a nie 14 dni.
    Wnoszę o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania (załączam
    odwołanie), zważywszy na fakt, iż zostałem wprowadzony w błąd.
    Odłożyłem napisanie podania ze względu na trudną sytuację na
    uczelni, będąc przekonanym, że przysługuje mi 14 dni na jego
    napisanie.

    ODWOŁANIE

    Od wezwania do zapłaty seria B nr 056441

    Wnoszę o uchylenie zapłaty 121 zł 51 gr w związku z wezwaniem do
    zapłaty seria B nr 056441, które otrzymałem za przejazd z Warszawy
    Włochy do Warszawy Ursus bez ważnego biletu, dnia 3 listopada 2006
    roku.

    Uzasadnienie

    Dnia 3 listopada 2006 roku wracałem pociągiem Kolei Mazowieckich z
    Warszawy Włochy do Pruszkowa, gdzie mieszkam. Zawsze kupuję bilet
    miesięczny powrotny do Warszawy Włochy, gdyż stamtąd dojeżdżam na
    uczelnie, na której studiuję (Wojskowa Akademia Techniczna). Nie
    kupuję nigdy biletu do Warszawy Ursus, zważając na fakt, że jest on
    w tej samej cenie, co bilet do Warszawy Włochy. Tym razem jednak
    kasjerka sprzedała mi bilet do Warszawy Ursus, czego niestety nie
    zauważyłem po odejściu od kasy.
    Proszę o uchylenie zapłaty kwoty 121 zł 51 gr mając na uwadze, że
    zapłaciłem kwotę, którą za bilet do Warszawy Włochy powinienem
    zapłacić.
    Załączam skan biletu Pruszków - Warszawa Ursus, który posiadałem
    w trakcie przejazdu, oraz skan ważnej legitymacji studenckiej.