  • Data: 2002-09-25 13:38:37
    Temat: Re: przedawnienie zus
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ewa R" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:amsa3v$1qh$1@news.tpi.pl...
    > Dostałam pismo z zusu wzywające mnie do uregulowania zaległych składek
    zus
    > w spółce w której kiedyś jako młody człowiek dałam się wmanewrowac w
    zarząd.
    > Chodzi o okres 1993-1995 . Pytanie do grupowiczów mam takie:
    > 1. Czy sprawa jako taka nie uległa przedawnieniu
    > 2. W 1993 złożyłam rezygnacje z zarzadu , pismo poszło do sądu, ale są
    dnie
    > wykreślił mnie z rhb, bo spółka w międzyczasie sie zwinęła z lokalu i
    list
> [...]

    No wiesz... skoro sąd Cię nie wykreślił... Mogą być kłopoty. szcerzej niech
    wypowie sie ktoś kompetentniejszy.

    Ja powiem tyle: ZUS ma 5 lat (PEŁNYCH - czyli z reguły - "niecałe 6) na
    ściaganie zaległosci. Ale jezeli w tym czasie któras ze stron podjeła
    jakies kroki w sprawie.... to czas przedawnienia wydłuza sie do 10 lat.
    Jakiekolwiek Twoje pismo do ZUS w sprawie zaległości w ciagu pierwszych 5
    lat przerwało bieg przedawnienia. Czyli mogą cie scigać. Z tego copiszesz,
    bezpiueczna będziesz 1 stycznia 2006 roku.

    Aha - jezeli to troche wieksze pięniadze - warto dać zarobić prawnikowi...
    Dlaczego? ... ;)))
    ponieważ:

    "ZUS z pewnością jest instytucją przestepczą, ale nie można nazwać jej
    zorganizowaną."

    :-))

    PiotrW