  • Data: 2005-03-15 18:08:01
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pajączek" <c...@b...cy> napisał w wiadomości
    news:d176sj$cbm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mam pytanie:
    > zdarzenie miało miejsce np 20 lutego 2004r. a okres po ktorym ulegaja
    > przedawnieniu roszczenia to jeden rok. pozew wplywa do sadu 20 lutego
    > 2005r. czy sprawa jest przedawniona? imho okres przedawnienia uplywa
    > 19 lutego 2005, ale nie mam pewnosci co do tego.

    Przedawnienie mija 20 lutego:
    art. 112kc: Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się
    z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu,
    a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego
    miesiąca. [...]

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl