  • Data: 2014-06-20 02:55:55
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Jun 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Przed chwilą. Jak jesteś na tej wysepce, to jesteś po prostu na drodze, bo
    > wysepka na rondzie jest częścią jezdni wyłączoną z ruchu.

    Robercie, nie wydaje Ci się, że teza iż wysepka jest częścią JEZDNI jest
    dość... kontrowersyjna?
    Mam na myśli li tylko literę przepisów, jak poprzednio:
    +++
    6) jezdnia - częœć drogi
    przeznaczonš do ruchu pojazdów;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    okreœlenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;
    ---

    O ile obszar wyłączony za pomocą znaków P-21 można rzeczywiście uznać
    za "wyjątek od reguły" (przeznaczone, ale jednak używać nie wolno),
    o tyle teza, że wysepka jest PRZEZNACZONA do takiego użytku:
    http://www.youtube.com/watch?v=jymygAX9QDU
    ...zakrawa na kpinę.
    Kolizji (z powodu której pewnie powieszono filmik) nie liczę, bo
    nie o to chodzi.
    O, tu bezkolizyjnie:
    http://www.youtube.com/watch?v=YlvBfWQXfBk

    pzdr, Gotfryd