  • Data: 2005-03-12 14:45:52
    Temat: Re: prywatne oprogramowanie na służbowym laptopie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d0uqhp$gpq$1@inews.gazeta.pl...

    > pytanie czy laptop jest wpisany do srodkow trwalych, bo jezeli tak, to
    > powinien byc uzywany tylko i wylacznie
    > w celu do jakiego zostal zakupiony i tutaj moze sie urzad s. przyczepic.

    Moim zdaniem wpisanie lub nie do środków trwałych ma akurat znaczenie
    drugoplanowe. Wpis ten służy głownie rozliczaniu kosztów uzyskania
    przychodów, które w wypadku środka trwałego nie wpadają od razu całe w
    koszty, tylko są wrzucane jako amortyzacja.

    Natomiast, gdyby się okazało, ze w laptopie jest tylko i wyłącznie jakieś
    dzikie oprogramowanie, to faktycznie Urząd Skarbowy mógł by go wyrzucić z
    kosztów. Instalacja obok programów służbowych jakiś legalnych programów
    prywatnych moim zdaniem nie jest podstawą do takiej decyzji.

    Instalacja programu innej firmy może co najwyżej wzbudzić zainteresowanie,
    czy czasem ten komputer nie powinien być jednak w kosztach tej drugiej
    firmy. Ale to zależy już od indywidualnej sytuacji. Bo jeśli firma będąca
    właścicielem oprogramowania jest powiązana jakimiś umowami z tą, będącą
    właścicielem komputera, to nikt się nie będzie czepiał. Przykładem tu mogą
    być programy do sprzedaży ratalnej instalowane na komputerach sklepowych
    przez poszczególne firmy kredytowe. Jakoś nie słyszałem, by z tego powodu
    same komputery wyrzucano z kosztów prowadzącym sklepu.