  • From: "Piotr K." <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prowadzenie zagranicznego samochodu w Polsce
    Date: Wed, 15 Feb 2006 20:03:21 +0100

    Użytkownik "watcher" <z...@...pl> napisał w wiadomości
    news:dsv8hj$1fe$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Podobno obywatel Polski nie może w kraju prowadzić samochodu
    > zarejestrowane za granicą?? Czyli np moja ciotka mieszka w Niemczech i
    > będąc u niej postanawiamy razem jechać do Polski jej samochodem,
    > zmieniając się za kierownicą co jakiś czas, jednak mi nie wolno prowadzić
    > tego samochodu na terenie Polski??

    Kiedyś (przed wejściem do Unii) był kłopot (ale jeśli ciocia siedziała obok,
    to nie było problemu). Teraz juz nie ma to znaczenia. Wydaje mi sie, że
    wystarczy potwierdzenie zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego
    (zagranicznego). W przypadku aut z Niemiec, trzeba pamietać, że w Polsce nie
    można poruszać się na tzw. żółtych tablicach.

    Piotr K.