eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprosze o rade - reklamacja u sprzedawce i skierowwnie do dystrybutoraRe: prosze o rade - reklamacja u sprzedawce i skierowwnie do dystrybutora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!agh
    .edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosze o rade - reklamacja u sprzedawce i skierowwnie do dystrybutora
    Date: Sun, 28 Sep 2003 07:51:34 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 30
    Message-ID: <6...@z...router>
    References: <bl3jkl$s91$1@nemesis.news.tpi.pl> <a...@z...router>
    <bl4h6g$ess$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm104.omega130.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1064707202 4925 218.186.130.104 (28 Sep 2003 00:00:02
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Sep 2003 00:00:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:166997
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <bl4h6g$ess$1@atlantis.news.tpi.pl>, ZEB wrote:
    > Reklamowalem z tylulu niezgodnosci towqaru z umowa. Wedle zapewnien

    No to ok :)

    >> MZ czas (te 14 dni) liczy się od daty potwierdzenia przyjęcia reklamacji
    >> do daty otrzymania (nie stempla) odpowiedzi.
    >
    > Jesli do daty otrzymania to jest 27-11 czyli 16 dni nie zas 14. Gdzie to
    > mozna sprawdzic jak jest stan prawny obowiazujacy w tym zakresie ?

    No te 14 dni to jest stan prawny (Dz. U. 141 poz. 1176)
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=47
    Widzę co prawda po ostatniej dyskusji na pl.misc.kunsumenci, że są one
    różnie interpretowane, ale ja bym przyjął właśnie czas skutecznego
    doręczenia.

    >> To zależy czy reklamacja była z tyt. gwarancji (mógł cie odesłać) czy z
    >> tyt. niezgodności z u. (nie mógł odesłać).
    >
    > Tak jak napisalem wczesniej z tytulu niezgodnosci zapenien sprzedacy z
    > umowa.

    No to masz MZ sprawę jasną. Sprzedawca musi wypełnić to czego żądałeś w
    piśmie reklamacyjnym. Jeśli nie zechce to w pierwszym podejściu
    powiadowiłbym Inspekcję Handlową. Jeśli to nie pomoże to obawiam się że
    zostaje tylko sąd. Warto też skontaktować się z Federacją Konsumentów.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1