eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprosze o pomoc w interpretacji Art. 39, ust. 1 pkt 4 - Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej › Re: prosze o pomoc w interpretacji Art. 39, ust. 1 pkt 4 - Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    From: "Homomorfizm" <m...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosze o pomoc w interpretacji Art. 39, ust. 1 pkt 4 - Ustawa z dnia 21
    listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    Date: Wed, 19 Feb 2003 22:51:40 +0100

    Użytkownik "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > witam! bede wdzieczny za pomoc w interpretacji ponizszej tresci
    pochodzacej
    > Ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiazku obrony
    > Rzeczypospolitej Polskiej
    >
    > - w odniesieniu do przypadku gdy poborowy (tzn. ja) zostaje przyjety na
    > studia w tym samym roku kalendarzowym, w ktorym konczy 25 rok zycia
    >
    > w ustawie czytamy co nastepuje:
    > Art. 39. 1. Odroczenia zasadniczej słuzby wojskowej udziela sie poborowemu
    > na jego wniosek ze względu na:
    > (...)
> [...]

    mialem ten sam problem wiec w temacie jestem zorientowany :)

    nie wiem jaka jest interpretacja powyzszego artykulu, ale w kazdym WKU
    tlumaczyli to prosto:

    "musisz rozpoczac nauke i ja skonczyc przed ukonczeniem 27 roku zycia, w
    przeciwnym razie zostajesz powolowywany do odbycia sluzby niezaleznie od
    tego, czy przedstawisz dokument o studiowaniu czy tez nie - mozesz byc nawet
    na czwartym roku wowczas i bedziesz zmuszony przerwac studia, aby sluzbe
    odbyc;
    nie przysluguje odroczenie, gdy rozpoczniesz nauke, ktorej termin
    zakonczenia jest po ukonczeniu 27 roku zycia"

    tak mi to obrazowo przedstawiali w roznych WKU, natomiast w praktyce, no
    coz, roznie to bywa
    natomiast radze sledzic rozporzadzenia publikowane przez MON (czy jak to tam
    nazwac), gdyz obecna sytuacja finansowa wojska jest ciezka i czesto jakies
    roczniki sa z roznych wzgledow przenoszone do rezerwy

    Homomorfizm rezerwista :), dzieki decyzji ministra z pazdziernika ubieglego
    roku