  • Data: 2003-01-21 12:59:11
    Temat: Re: prośba o orzeczenie SN
    Od: "Piotrus" <p...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mogę Ci powiedzieć jak to jest praktycznie.

    Jeżeli kupiłes samochód na firmę (działalność) to mogłeś go ubezpiezcyć na
    wertość brutto lub netto. W przypapadku ubezpieczenia netto nie dostaniesz
    vatu, a w przypadku brutto dostaniesz. Ja w firmie mam kilka samochodow
    (jestem płatnikiem VAT). w przypadku szkody samochodem ubezpieczonym brutto
    zawsze dostawałem z vatem, a w przypadku ubezpieczenia samochodu netto bez
    vatu ale fra za naprawę zostawała u mnie i odliczłem vat (pomimo że wartość
    netto nie stanowiła kosztu). Problem pojawił się z samochodem z kratką bez
    fabrycznej homologacji po zmianie przepisów. Tam nie mogłem juz odliczyc
    VAT-u ale VAT mogłem wliczyć w koszty (czli że na vacie byłem 72% w plecy
    [Sp. z o.o.])