    From: pcspec.ovh.org <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: program płacowy w sieci
    Date: Mon, 17 Dec 2007 22:17:02 +0100

    On 16 Dec 2007 20:20:43 +0100, "Anna" <a...@o...pl> wrote:

    >Jestem od niedawna nową główną księgową w pewnej firmie. Przyszedł informatyk,
    >pokazał jak wejść do sieci (Nowel),podał hasło, pokazał jak je co miesiąc
    >zmieniać. Pokazał jak mam wchodzić do poszczególnych programów.
    >
    >Poszukuję jakiś "paragrafów" na program do płac. Otóż w tej firmie informatyk
    >zainstalował place w sieci !!!!
    >
    >Zażądałam, by przenieśc płaceo na komputer w płacach, bo sieć bezpieczna nie
    >jest. Informatyk się upiera, ze program kadrowo-płacowy ma być w sieci, bo oba
    >progrmay muszą współpracowac, a w sieci jest bezpieczniej. Dopiero na moje
> [...]

    -W zdrowo zarządzanej organizacji, pracownik Działu Płac, nawet
    Kierownik czy Główny Księgowy nie ma prawa wysuwać takich żądań. To
    gdzie i w jaki sposób jest zainstalowany system powinno być jasno
    określone, a zasady te zatwierdzone przez Zarząd.
    -Dane kadrowo-płacowe podlegają oczywiście ustawie o ochronie danych
    osobowych, która nakłada na system je przetwarzający pewne wymagania,
    które zwykle trudno jest spełnić stojącemu na biurku pecetowi (a gdy
    go np. ukradną albo zepsuje się dysk, to jak szybko przywrócicie dane?
    Jeżeli dane są przechowywane na serwerze, wystarczy postawić nowego
    peceta.)
    -Baaaaardzo trudno wyobrazić sobie sytuację, w której dane
    przechowywane na stacji będą bezpieczniejsze niż dane na serwerze.
    -Skoro Informatyk zgodził się na instalację programu na stacji, to
    należy go natychmiast zwolnić za wprowadzenie zagrożenia utraty
    danych. Następnie należy zatrudnić osobę która będzie miała odwagę nie
    zgodzić się na takie rozwiązanie.
    -Zamiast szukać paragrafów na Informatyka, radzę czasem skonsultować
    się z fachowcem i I nie mam tu na myśli spędzającego dnie w Internecie
    nastolatka, albo pana z komputerowego sklepiku.
    -Przykre jest, że właśnie tak wygląda zarządzanie informatyką w
    większości firm, aż czasem ręce od klawiatury odpadają...

    Jarosław Żabówka
    http://www.goldenline.pl/jaroslaw-zabowka