  • Data: 2010-09-04 11:27:38
    Temat: Re: producent i info na produkcie
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-04 10:29, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Dlatego, że orzechy mogą powodować ciężkie powikłania u części osób,
    > więc producent się zabezpiecza. A może nawet prawo mu nakazuje, nie znam
    > szczegółów.
    >
    > Choć faktycznie śmiesznie brzmi napis tego typu na pudełku z orzechami.

    Hmmm - w czasach keczupu bez pomidorow
    (http://megawacia.w.interia.pl/ketchup_tomatoless.ht
    m a i kiedys
    czytalem wywiad facetem, ktory produkowal keczup przemyslowo, ale
    wycofal sie z tego, jak sie okazalo, ze w ramach ciecia kosztow
    konkurencja zrobila keczup bezpomidorowy) to i orzeszki bez orzechow nie
    dziwia. Tak wiec ten napis ma sens

    > No ale równie idiotycznie brzmi napis ,,Najlepiej spożyć przed: data na
    > zgrzewie'' zamiast po prostu ,,Data przydatności do spożycia na
    > zgrzewie''. Producenci mają po prostu dużo debilnego poczucia chómora.

    sprawa jest prosta - szukasz tekstu "nalezy spozyc" albo "najlepiej
    spozyc" i wiesz, ze dotyczy to tej daty. W Twoim przypadku producenci
    wymyslaliby coraz ciekawsze teksty, aby tylko ukryc to, kiedy mija
    faktyczna data przydatnosci danego produktu. Juz oczami wyobrazni widze
    tekst: "W dniu 2.07.2014 ten produkt bylby dokladnie 2 lata po terminie
    przydatnosci do spozycia" (przy czym data pogrubiona i wieksza niz
    reszta tekstu). A jeszcze wyobraz sobie ze kupowalbys produkt
    przeznaczony na rynek francuski, czy hiszpanski. Tak masz 2 formulki i
    wiesz co oznacza data po nich (albo gdzie szukac tej daty)

    Pozdro

    Maseł