    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: procedura zatrzymywania komputera
    Date: Sun, 10 Dec 2006 01:41:17 +0100

    Dnia 10-12-2006 o 01:10:02 Amber <n...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Art. 118.1.
    > 1. Kto wytwarza urządzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    > niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    > utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi
    > urządzeniami lub ich komponentami albo reklamuje je w celu sprzedaży
    > lub najmu, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    > pozbawienia wolności do lat 3.
    > 2. Kto posiada, PRZECHOWUJE lub wykorzystuje urządzenia lub ich
> [...]

    Moze nie bedzie to jakis przeblysk geniuszu ... ale ten przepis dosc metny
    dla mnie jest. Program komputerowy nie podchodzi mi pod urzadzenie lub
    jego komponent. Jego uzycie nie wiaze sie (najczesciej) z
    omijaniem/usuwaniem zabezpieczen przed przegrywaniem lub
    zwielokrotnianiem. I czym bedzie zabezpieczenie przed odtwarzaniem
    programu? Czy chodzi o mozliwosc jego odtworzenia po wczesniejszym
    zniszczeniu? A moze o uruchomienie ... a do tego crack raczej nie
    potrzebny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.