    From: "awe" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: procedura w banku- polecenie przelewu
    Date: Wed, 18 Jun 2003 11:32:21 +0200

    No wlasnie wszystko jest dziwne, bo w tej instytucji i w podobnych
    przypadkach zawsze sie najpierw podpisywalo niezgodne z kontraktem
    zrzeczenie sie roszczen i potem wysylali pieniadze na konto. Dlaczego to
    potem. Teraz niby dla naszego bezpieczenstwa (wychodzi na to ze sami chca
    nas ustrzec przed soba) proponuja realizacje roszczen z udzialem notariusza
    i to przy wadliwej procedurze, ktora nas zupelnie nie zabezpiecza.
    Przeciez podpisuje sie "potwierdzam odbior pieniedzy", a dostaje sie tylko
    poswiadczenie o wydaniu dyspozycji ich bankowi o przelewie na nasze konto.
    Tak wiec z tego co tu juz przeczytalem wychodzi na to ze moje obawy sa
    uzasadnione, moga cofnac przelew lub byc moze istnieje mozliwosc gdy bank
    podejmuje sie zlecenia, ale go nie wykonuje jesli na koncie nie ma pieniedzy
    lub gdy moze ich konto jest zajete. Obawy sa tym bardziej uzasadnione, gdyz
    pare lat temu przekazali niby z dobrej woli pewna sume pieniedzy i byc moze
    teraz chcieli te kontraktowa sume pomniejszyc, gdyz przez pare lat nie
    podpisywalismy proponowanego przez nich i niezgodnego z kontraktem
    zrzeczenia sie roszczen. Obecne nowe wynegocjowane zrzeczenie sie roszczen
    jest zgodne z kontraktem, wiec mysle ze dazyli do jakiegos nieczystego
    zagrania.
    Mam teraz pytanie czy jest jakas roznica miedzy zwyklym zrzeczeniem sie
    roszczen, a zrzeczeniem sie roszczen potwierdzonym notarialnie? Wg kontraktu
    przysluguje prawo wystepowania przed sadem o dodatkowe roszczenia jesli
    wypadkowi towarzyszyly jakies nieprawidlowosci ze strony pracodawcy. Bardzo
    by im zalezalo zeby za kontraktowa sume wyludzic zrzeczenie sie roszczen
    ktore zawieraloby zapis w ktorym rezygnuje sie z jakichkolwiek juz roszczen,
    stad paroletnie przeciaganie sprawy.
    awe