eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprocedura interwencji na zgloszenie o zaklocaniu ciszy nocnej › Re: procedura interwencji na zgloszenie o zaklocaniu ciszy nocnej
  • Data: 2007-12-08 23:49:27
    Temat: Re: procedura interwencji na zgloszenie o zaklocaniu ciszy nocnej
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > W wypadku popełniania czynu zabronionego, w czasie jego popełniania
    > sytuacja jest zawsze niecierpiąca zwłoki, bowiem policjant dąży do ujęcia
    > osoby na gorącym uczynku i przede wszystkim spowodowania zaprzestania
    > naruszania prawa.

    "Art. 44. kpow § 1. W celu znalezienia i zatrzymania przedmiotów
    podlegających oględzinom lub mogących stanowić dowód rzeczowy, Policja, a w
    toku czynności wyjaśniających również inne organy je prowadzące, mogą
    dokonać przeszukania pomieszczeń i innych miejsc, jeżeli istnieją
    uzasadnione podstawy do przypuszczenia, że przedmioty te lub dowody tam się
    znajdują."

    Jednak cele przeszukania są inne niż spowodowanie zaprzestania popełniania
    wykroczenia, a ustalenie dowodów. Niecierpiąca zwłoki to tak sytuacja, gdzie
    one mogły by zostać utracone. Oczywiście uprzedzajac odpowiedź, wiem , ze
    można wskazać na np. oddalenie sie sprawców jako utratę dowodu, ale czy to
    wystarczy?

    > Dość kontrowersyjna interpretacja, chyba, że istnieje obawa, ze na klatce
    > wbiją policjantowi nóż w plecy. bo o jakie to bezpieczeństwo może chodzić?

    A np.obawa, że czynność zostanie przerwana, albo osobnik zamiast z dowodem
    osobistym, z pokoju wróci z siekierą czy ucieknie przez okno? W końcu przy
    legitymowaniu na ulicy itp. taktyka zakłada obserwację ruchów
    legitymowanego, dlaczego tu miałby łązić sobie po lokalu, a policjanci
    czekaliby przed drzwiami...?