  • Data: 2008-10-23 13:02:51
    Temat: Re: problem z pierwszenstwem na pewnym skrzyzowaniu
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 23 październik 2008 13:56
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdpopa$6mr$1@news.onet.pl>):

    > Według mnie reguła prawej ręki to tylko jeden przepis:
    > "Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    > zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    > nadjeżdżającemu z prawej strony"

    Nie. Przynajmniej nie tak się uczy na kursach. Nie miało by to sensu.
    Fikcyjną regułę się buduje po to, żeby niewprawny kierowca nie analizował
    na raz 12 ustaleń... Łatwiej zapamiętać ,,zawsze puszczamy tych z prawej''
    także jako regułę do zmiany pasa ruchu na przykład. I tak zapamiętana
    reguła pasuje do całości.

    --
    Tristan