    From: Nikodem Nijaki <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z domeną
    Date: Tue, 14 Dec 2004 10:19:32 +0100

    ToMasz napisał(a):
    > Witam
    > mój kolega współpracuje od lat z firmą od lat znaną na całym swiecie,
    > nazwijmy ją "ABC". mój kolega jest włascicielem domeny www."ABC".pl - (nie
    > prosił nikogo o zadne pozwolenia gdy ją wykupywał) .niestety firma "ABC" na
    > swojego przedstawiciela w Polsce wybrała zupełnie kogos innego. Po kilku
    > miesiącach, pracownik firmy "ABC" ( z zagranicy, nie z polskiego
    > przedstawicielstwa) zadzwonił do mojego kolegi, i powiedział mu mniejwiecej
    > coś takiego:
    >
    > "narazie fajnie nam sie współpracuje, ale nie podoba nam sie to ze TY masz
> [...]
    Sprawa ma się mniej więcej tak:
    "prawo do domeny" określone jest przez umowę użytkownika z
    administratorem (plus stosowny regulamin)
    domenami *.pl administruje prywatna spółka NASK (poczytaj co piszą na
    swojej stronie)
    swego czasu NASK powołał coś w rodzaju "sądu arbitrażowego" do
    rozstrzygania sporów dotyczących nazw domen (o ile to jeszcze aktualne)
    i na podstawie orzeczenia tego "sądu" NASK może rozwiązać umowę z
    dotychczasowym użytkownikiem domeny.

    Z drugiej strony, używając cudzej nazwy do celów komercyjnych, można się
    narazić na proces cywilny, ale tu niech się wypowiedzą specjaliści od
    prawa autorskiego, nieuczciwej konkurencji itp.
    nn