    From: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z developerem - inne mieszkanie niz w umowie
    Date: Wed, 05 Apr 2006 14:40:02 +0200

    news napisał(a):
    > witam,
    > chcialbym zapytac w sprawie sporu z developerem.
    > znajoma zamowila mieszkanie (pko development), podpisala umowe i wplacila
    > cala naleznosc.
    > na miesiac przed odbiorem mieszkania poinformowano ją, ze mieszkanie jest o
    > 10 m2 wieksze niz mialo byc (i niz to wpisane w umowe) i teraz ma doplacic
    > kilkadziesiat tysiecy, jesli chce odebrac klucze.
    > bardzo prosze o wskazowki, co mozna tej sprawie zdzialac i jakie sa warianty
    > wyjscia z tej sytuacji ?
    > wariant doplaty do mieszkania odpada.
    >
    > z gory dziekuje

    etam, nic nie musi dopłacać, przecież w umowie miała inne mieszkanie,
    zgodnie z umową albo dostaje mieszkanie za które zapłaciła, albo strona,
    która nie chce dostarczyć towaru (mieszkania) zrywa umowę i płaci karę
    (jeśli było coś na ten temat w umowie), ale przede wszystkim musi oddać
    kasę.
    Analogicznie: płacisz za mieszkanie 100tyś, spisujemy umowę, a ja ci na
    to daję samochód za 150tyś i jeszcze każę dopłacić te 50tyś, to myślisz,
    że musisz dopłacać ?