eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z bankiem --- zle zaksiegowana kasa co mozna z tym robiv › Re: problem z bankiem --- zle zaksiegowana kasa co mozna z tym robiv
  • Data: 2011-01-10 15:54:08
    Temat: Re: problem z bankiem --- zle zaksiegowana kasa co mozna z tym robiv
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/10/2011 7:45 AM, 666 wrote:
    > Pytanie, jaki masz okres rozliczeniowy, bo jeżeli zapłaciłeś w grudniu, a
    > zwrot dostałeś w styczniu to być może pojawi się w rozliczeniu na koniec
    > stycznia właśnie (to dość typowy kłopot przy zwrotach na kartę).
    > Też kiedyś dostałem nieco po kieszeni, bo płatność była w walucie, a zwrot
    > zaksięgowali na złotówki, spread w plecy, ale już nie chciało mi się kopać z
    > koniem (zapewne inny bank).

    przyjrzyj sie wyciągowi, dokładnie tak było.
    zwrot przyszedl z datą 30 grudnia, ale wowczas bank był już na
    sylwestrze i data ksiegowania jest 3 stycznia z datą operacji wstecz na
    30 grudnia.
    Ale 30 grudnia spłatę za listopad sciągneli bo zwrot jeszcze nie był
    zaksięgowany i nie mieli wyjscia.
    Dopiero potem pierwszego lub piatego (patrz nizej) z automatu rozliczyli
    od razu grudzien a pozostałą nadpłatę wykazali w kwocie do zapłaty jako CR.

    patrzac na date wyciagu, okres jest od 5-tego do 5-tego, ze spłatą na
    koniec nastepnego miesiąca. No ewentualnie od 1-szego do 1-szego, z
    wyciagiem generowanym 5 dni poźniej. Lub cos pomiedzy jednym a drugim.

    Gdyby zwrot przyszedl kilka dni wczesniej, to zapewne spłatę listopadową
    tez by wzieli z salda nadpłaty, chociaż tego nie gwarantuję.
    Bo mam dwie karty, gdzie w jednej spłata jest "ustawiania" od razu na za
    miesiac i nie ma mocnych, zeby jej zmienić. Zawsze pójdzie z konta
    niezależnie od salda, nawet powodując zwiększenie nadpłaty, a w drugiej
    kwotę spłaty obliczają na dzień spłaty i jeśli były zwroty spłaty nie
    bedzie.
    W jeszcze innej zwroty nie są traktowane jako spłata minimalna, dalej
    trzeba ją wpłacić jeśli zwrot nie pokrywa całości kwoty z wyciągu.

    To zalezy od systemu banku.