    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem spamu
    Date: 12 Mar 2003 09:34:22 +0100

    > Witam,

    > ty.
    >
    > I co z nimi robiles? Wywalales, skoro firma nie poszukuje pracownikow i nie
    > trabi o tym na stronach, czy w reklamach to po co do niej wysylac CV ??
    > Do mnie CV przychodza co pare dni i jest to zwykly SPAM.

    witam,
    pozwole sobie wlaczyc sie do rozmowy, bo troche zbaczacie z tematu i mylicie
    pojecia...

    cv nie moze byc spamem, bo wg art 10 pkt. 1 ww. ustawy "Zakazane jest
    przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego
    odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty
    elektronicznej.", a informacja handlowa wg. ustawy jest "każda informacja
    przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub
    wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do
    wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w
    odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się
    za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji
    o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego
    przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez
    wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących
    usługi"

    no to chyba jednak cv nie mozna uznac za spam

    pozdrawiam
    d.