    From: "Tomek" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem po kupnie auta..
    Date: Tue, 5 Sep 2006 08:58:45 +0200

    "BratPit" <krakus28no spam@op.pl> wrote in message
    news:edi9mk$kas$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > oczywiście, choć aso nie stwierdziło że auto może palić 1,5L oleju/1000km
    W większości aut w "instrukcji" jest napisana norma spalania oleju. Nie
    powiem ile wynosi w przypadku tego auta, ale znajomy miał nowe auto z salonu
    i tam była norma w stylu 4l/10 000 km...

    > zostało to zrobione i problem ujawnił sie w trakcie eksploatacji dłuższej
    > niż badanie przed kupnem u dealera (zdiagnozowali tylko głupoty typu
    > tulejki
    > w zawieszeniu itp)
    Wyjaśnijmy to sobie: poszła kupić auto i TEN kto sprzedawał auto. Salon(?)
    sprawdził to auto? Dokładniej: mechanicy firmy która chciała sprzedać wrak
    sprawdzili auto, powiedzieli "ok" i ta Pani kupiła auto? :)))))))))))))))
    Czyli jakby sprzedawca powiedział że auto po rozbiciu (niewyklepane) to jest
    nowy model rocznik 2015 to też by uwierzyła i kupiła?
    Czy tylko mnie się wydaje że powinno się korzystać z pomocy niezależnego
    mechanika? A może jakiś dziwny jestem?

    > poproszę znajomą o dane do przelewu to wyślesz jej te drobniaki
    Zakup auta to dopiero początek wydatków. To jest stara prawda. Inna rzecz że
    skoro zaoszczędziła załóżmy 200 pln na badaniach PRZED zakupem auta to musi
    już tylko 2800 dołożyć ;)

    Jak dla mnie sprawa jest przegrana. Nie udowodnisz gościowi że wiedział o
    wadzie. Nie udowodnisz też że wada nie powstała w ciągu tego miesiąca
    używania. No chyba że miałbyś masę szczęścia i dorwał mechanika lub opinię o
    uszkodzeniu tego silnika. Raz słyszałem o przypadku że gość kupił auto i
    silnik okazał się do wymiany/remontu. Przypadek chciał że gość pojechał do
    tego samego mechanika u którego poprzedni właściciel konsultował stan
    techniczny. Skończyło się tym że poprzedni właściciel zapłacił za połowę
    remontu (ok 1500 pln).

    Tomek