  • Data: 2006-10-14 15:03:15
    Temat: Re: premia w firmie - czy jest szansa?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam nastepujaca sytuacje w firmie: obowiazuje u nas oficjalnie system
    > premiowy uznaniowy. 2 lata temu zostal wprowadzony system od wynikow,
    > ogloszono go nam ale nie wprowadzano oficjalnie. Wg tego systemu premie
    > sa wyplacane. Mysle, ze nie wprowadzono go oficjalnie zeby ustrzec sie
    > przed koniecznoscia wyplaty duzych premii. I wlasnie padlem ofiara takiej
    > sytuacji. Moja transakcja przerosla oczekiwania wszystkich a premia wg
    > systemu bylaby ogromna. Nie upominalem sie jeszcze o jej wyplate ale
    > jestem pewien, ze szef mnie przegoni. I tu moje pytanie: czy mam szanse na
> [...]

    To dość częsty wybieg pracodawcy, więc i dość częste sprawy w sądach. Spawy
    są dość trudne dowodowo, bo trzeba udowodnić, że w praktyce obowiązują
    jakieś reguły premiowania, które w tym jednym przypadku zostały pominięte.
    Wszystko zależy od tego, czy uda Ci się udowodnić za pomocą świadków, list
    płac i innych dowodów faktyczne funkcjonowanie systemu premiowania.
    Wtedy sprawę możesz wygrać.

    Marcin.