  • Data: 2010-05-06 21:34:28
    Temat: Re: prawo wlasnosci a budowlane
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 May 2010, Michal wrote:

    > calosci (blizniak) stawiany w granicy dzialki. jak przewiduje projekt
    > dach tego budynku powinien zostac wysuniety na dzialke o innym numerze
    > ktorej wlascicielem jest rodzina. od niej mam tez pozwolenie na
    > wyciagniecie/wysuniecie tego dachu (ok 50cm)

    Ja się nie znam, ale ze dwa pytania mi się nasuwają ;)

    1. Czy ta zgoda jest PRAWOMOCNA?
    W odniesieniu do nieruchomości skuteczność jak rozumiem mają
    zapisy w Księdze Wieczystej. Załóżmy iż rzeczona "rodzina"
    bierze i sprzedaje swoją działkę, przychodzi nowy właściciel
    który wcale nie ma ochoty na wyrażanie żadnych zgód...i co
    dalej, Twoim zdaniem?
    2. Czy ze względu na fakt, że kawałek terenu znajdzie się "pod
    budynkiem", ten kawałek nie powinien zostać wykupiony?

    > jednak w dniu dzisiejszym
    > otrzymalem pismo z nadzoru budowlanego iz dach ten powinien byz
    > 'sciety' do muru stanowiacego granice.

    No, i jak grunt będzie się kończył na końcu dachu, to wypadnie
    "ściąć" zero cm, tyle, że po przeprowadzeniu operacji z p.2 ;)

    > Czy wobec w/w i co najwazniejsze ZGODY WLASCICIELA nadzor moze miec
    > pretensje o to ze dzialam na szkode osob trzecich jak poinformowal
    > mnie w pismie?

    Patrz wyżej.
    Równie dobrze rodzina może Ci "sprzedać" kawałek gruntu - dopóki
    transakcja nie zostanie zawarta notarialnie i wpisana do KW,
    to jej "ważność" może być wątpliwa.
    Tą osobą trzecią będzie, jak mniemam, *potencjalny* możliwy
    nabywca działki. "KW czysta była, wpisy obciążające sprawdziłem,
    a tu niespodzianka, wyburzyć proszę!" ;)

    Może spytaj tego inspektora, czy wykup potrzebnego kawałka
    gruntu załatwiłby sprawę (osobna sprawa, czy ze względu na
    plan zagospodarowania przestrzennego - lub jego brak :>
    - taki zakup będzie możliwy).

    pzdr, Gotfryd