    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pracy i potracenie
    Date: Sat, 31 Oct 2009 18:39:50 +0100

    W wiadomości news:hchpsr$4sb$1@node2.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > Pracodawca zatrudnia pracownika na stanowisko jakies tam. dajmy na to
    > magazynier z obsluga wozka widlowego.
    > Pracownik nie ma uprawnien na taki wozek. Podpisuje wiec oswiadczenie
    > tresci:
    > "Jezeli odejde z pracy w ciagu roku od daty zatrudnienia to zwroce
    > pracodawcy koszt przeszkolenia w kwocie XXX".
    > Pracownik zostaje zatrudniony, idzie na kurs. Po miesiacu zwalnia sie bo
    > znalazl np. lepsza prace bo ma juz papier na wozek.
    > Czy wolno mu potracic z wynagrodzenia kwote kursu? Kwota kursu byla znana
    > przed rozpoczeciem pracy i przed podpisaniem zobowiazania.
> [...]
    Cała ta kiepsko wydumana sytuacja jest nonsensowna.
    Nawet magazynier-operator wózka widłowego nie podpisze oświadczenia o
    podanej treści.
    Co to znaczy "odejdę z pracy"? Bo mnie zwolnią?
    Zapisy takiego zobowiązania musza być konkretne.
    http://www.prawo-pracy.pl/zwrot_kosztow_szkolenia-p-
    254.html
    A szczegóły znajdują się w rozporządzeniu ministra edukacji narodowej oraz
    ministra pracy i polityki socjalnej
    z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103,
    poz. 472).
    Ostatnia zmiana: Dz. U. Nr 31, poz. 216 z 2006 r.

    --
    Jotte