    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy i badania
    Date: Mon, 2 Mar 2009 10:50:01 +0100

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 17:22:01 +0100, SQLwysyn napisał(a):

    > Jakiego 'społeczeństwa'? Nie bełkotaj nowomową postkomunistyczną. Nie
    > nazywaj autora donosów 'społeczeństwem'.

    Społeczeństwo to podstawowe pojęcie socjologiczne, jednakże
    niejednoznacznie definiowane. Terminem tym tradycyjnie ujmuje się dużą
    zbiorowość społeczną, zamieszkującą dane terytorium, posiadające wspólną
    kulturę, wspólną tożsamość oraz sieć wzajemnych stosunków społecznych.
    Społeczeństwo ponadto posiada własne instytucje pozwalające mu na
    funkcjonowanie oraz formę organizacyjną w postaci państwa, plemienia czy
    narodu.
    Termin ten jednak w mowie potocznej często stosuje się dość swobodnie
    określając różne kategorie czy warstwy społeczne np. "społeczeństwo
    górników", "społeczeństwo nauczycieli". Używa się też go na określenie
    całej żyjącej ludzkości, wówczas używa się określenia społeczeństwo
    globalne.

    > Nie, ja na sprawę patrzę z punktu legalizmu. Wy wszyscy tutaj snujecie
    > jakies pseudofilozoficzne wywody, natomiast ta grupa ma w nazwie 'prawo' i
    > oczekuję dyskusji prawnych w oparciu o paragrafy.

    Jak to określasz, donos do Urzędu Skarbowego ze franek z jóżkiem rzeźbią na
    boku i nie płacą podatków a ponadto jako "biedni" czerpią garściami z
    MOPSów jest słuszna czy też masz obiekcje?
    Czy zapytanie do zakładu energetycznego o sprawdzenie licznika u mietka z 1
    pietra któremu ów licznik wskazuje, albo prawie nawet "stoi" jest słuszne
    czy też masz coś przeciwko?
    Do cholery jasnej - przez tych przykładowych kolesi odbiorca energii, czy
    też podatnik/płatnik TRACI bo musi łożyć przez takich cfaniaczków.

    W krajach położonych bardziej na zachód i bardziej na północ - powszechne
    jest "pilnowanie swojej okolicy" i normalnym zjawiskiem społecznym jest
    informowanie odpowiednich urzędów, dostawców o swoich podejrzeniach. I jest
    to normalnie traktowane przez społeczeństwo.

    > Na razie mnie nikt nie przekonal, ze można prawnie dziadkowi prawo jazdy
    > odebrac.

    To debilku zerknij w końcu do podawanych tutaj podstaw i przeczytaj.
    Ze względu na zły stan zdrowia nie spełniający kryteriów do prowadzenia
    pojazdów mechanicznych, cofa się kwalifikacje do prowadzenia pojazdów
    mechanicznych. ...... "

    Ty chcesz wprowadzić anarchię by prawko odbierać tylko tym którzy zostali
    "złapani" przez policjantów, albo takim którzy już kogoś zabili bo dziadek
    dostał wykrztuśki, zawału, tudzież zasnął bo jest cukrzykiem???

    Jesteś porypany i masz siano w czaszce.