    From: "izab" <i...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [prawo budowlane] wymiana okien
    Date: Mon, 28 Aug 2006 21:11:51 +0200

    news:ecv8bg$7p2$1@news.dialog.net.pl...
    > W wiadomości news:ecv5p4$lp5$1@atlantis.news.tpi.pl izab
    > <i...@n...pl> pisze:
    >
    > Pierwszą rzeczą, którą wykonałem była wizyta u zarządcy wspólnoty
    > mieszkaniowej.
    > Ten najpierw usiłował mi weprzeć, że muszę mieć jego zgodę na wymianę.

    mam równiez zgode zarzadcy wspólnoty

    > Stwierdził ponadto, że muszę zachować układ (wielkość i podział) okien
    oraz
    > ich pierwotny kolor. Powoływał się na prawo budowlane i przestrzegał przed
    > nadzorem.

    mozna zmienic podział okien i kolor za zgoda w moim przypadku konserwatora
    zabytków (takową wydał) oraz przy zgłoszeniu budowlanym. Zgłaszałam i to ale
    zadają pozwolenia na budowe! (sąsiedzi wymieniali na zgłoszenie - równiez ze
    zmiana podziłu i koloru)

    > Zasięgając informacji u bardziej wiarygodnych źródeł ustaliłem, że
    istotnie
    > wielkości i podziału części okiennej samowolnie zmienić nie wolno,
    natomiast
    > informacja o zachowaniu pierwotnego koloru nie znalazła potwierdzenia.
    > Niemniej znam 2 przypadki kiedy właściciele lokali zmienili podział i
    > wielkość okien wg własnego uznania i - choć utarczki z urzędasami trwają -
    > na razie wygrywają.

    nie chce robic nic niezgodnie z prawem.
    Sadze, ze urzad wydajac taką decyzje najzwyczajniej sie pomylił. Oczywistym
    jest fakt, ze bede sie odwoływac. Szukam argumentów do uzasadnienia.