  • From: "agislo" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie - znamiona przestepstwa
    Date: Sun, 15 Oct 2006 17:17:55 +0200

    Użytkownik "Jaroslaw Keczyn" <y...@g...n.et> napisał w wiadomości
    news:egt1m6$5kf$1@node4.news.atman.pl...
    > Witam!
    >
    > Moj brat oddal we wladanie zarejestrowana na moja firme domene
    > internetowa. Kolega zrobil strone ale tez i umiesil w podfolderze
    > ogloszenie o sprzedazy gruntu. By pomoc przegladajacym zlokalizowac
    > miejsce, gdzie znajduje sie grunt uzyl zrzutu ekranu z jakas mapa. Dzis
    > przyszlo pismo, od firmy ktora twierdzi ze to ich mapa, z informacja ze
    > naruszylem ich prawa autorskie a moje zachowanie wyczerpuje znamiona
    > przestepstwa. Mam sie z nimi kontaktowac do 7 dni.
    >
    > Pytanie jest takie: co grozi mi w tej sytuacji? Jak mam rozmiawac z ta
> [...]

    witam

    Autor mapy ma autorskie oraz majatkowe prawa do swojego utworu, wiec jesli
    nikt z Panswa nie kupil prawa lub licnecji oznacza to, ze ta firma ma racje.
    Kara w takim wypadku to do 3-krotnej wartosci rynkowej uzytego fragmentu
    mapy (znam podobny przypadek, to byla suma ok.4000, a wykorzystane byly 3
    fragm., czyli 12000). Naruszenie praw majatkowych jest rowniez scigane przez
    policje po zgloszeniu. Trzeba wiec skontaktowac sie z ta firma i
    zaproponowac jakies rozwiazanie ( i oczywiscie usunac mape ze strony).