eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo autorskie za prace wykonane częściowo w domu dla pracodawcy › Re: prawo autorskie za prace wykonane częściowo w domu dla pracodawcy
  • Data: 2006-01-06 11:11:20
    Temat: Re: prawo autorskie za prace wykonane częściowo w domu dla pracodawcy
    Od: andromeda <s...@n...chce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 06 Jan 2006 09:30:35 +0100, a napisał(a):

    > czy wynika to z twoich obowiązków z umowy o prace? - jeżeli tak to jest
    > to własność pracodawcy jeżeli nie to twoja (czyt. pracodawca powienien
    > tobie płacić za używanie/licencje itp )

    W umowie nie ma wzmianki na ten temat. Administruję sieć komputerową w
    Firmie niemniej źródło tych ustawień leży na moim komputerze
    domowym... pracę nad tymi ustawieniami zostały rozpoczęte kilka
    lat temu -jeszcze nie pracowałem w obecnym Zakładzie. Sam sposób
    szybkiego instalowania sytemów operacyjnych (klonowania dysków) został
    opracowany i wstępnie wdrożony u mnie w domu (zresztą opisałem to na
    swojej stronie)-reszta wykonywane było na pół praca-dom.Część za pracę w
    domu nie została mi w jakikolwiek i dodatkowo zapłacona -ale
    oczywiście nie chodzi mi o takową zapłatę. Po prostu został
    opracowany przeze mnie sposób b.szybkiego stawiania serwerów w oparciu o
    klonowanie systemu operacyjnego + kilkuletnie przygotowywanie ustawień
    takowego serwera -"matki"- w domu, później w domu i pracy. Umowa o pracę
    nie zawiera żadnej wzmianki o obowiązku wykonywania jakichkolwiek prac w
    domu.

    Chciałbym stworzony i nagrany na DVD "obraz" przygotowanego
    serwera (nie zawierającego danych poufnych) zabrać do domu dla swoich
    własnych potrzeb .
    Czy mam prawo zabrania swojej własności intelektualnej w postaci
    obrazu systemu operacyjnego??

    Czy można się w jakiś sposób zabezpieczyć się przed wykorzystaniem
    przez Pracodawcę -np. zaznaczyć na swojej stronie internetowej że
    przedstawiony sposób jest przeznaczony wyłącznie do użytku
    niekomercyjnego?

    --
    pozdrawiam
    Andromeda