  • Data: 2008-06-06 09:00:25
    Temat: Re: prawo autorskie skryptu a niewiedza przy jego uzyciu
    Od: Tapatik <t...@b...adresu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > wKF:

    Co to jest wKF? Wyskoczyło mi World Karate Federation :-)

    > to nie sa kompilatory, ale interpretery.

    Do języków interpretowanych są też kompilatory. Po kompilacji, czyli
    zamianie kodu źrółowego na binarny, nie musisz miec interpretera, aby
    uruchomić program.

    > Czasem zdazaja sie polkompilatory,
    > jak np. niegdysiejszy Locomotiv Basic w Amstradzie.

    Dawne dzieje, aż miło powspominać.... O ile pamiętam, to programy na
    Amstradzie i Schneiderze były wstępnie prekompilowane i dopiero wtedy
    wykonywane, co nie zmienia faktu, że były zarówno interpretery Basica
    jak i kompilatory.

    > A tak poza tym: w postaci zrodlowej program jest w sposob o wiele bardziej
    > oczywisty dzielem, w szczegolnosci autorskim niz np. zapis czysto binarny,
    > gdzie mozna sie wyklocac, ze to MOJA bardzo duza liczba, ktora pracowicie
    > wygenerowalem, a ta cholera, no popatrz pan, zostala dziwnie zinterpretowana
    > przez ten durny procesor 8-)

    Z tym bym się nie zgodził. W programie możesz zawrzeć swoje imię i
    nazwisko lub nazwę firmy. Natomiast jes

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik