    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie
    Date: Sun, 24 Jun 2007 15:47:46 +0200

    Dnia Sun, 24 Jun 2007 15:00:19 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Jeżeli potrafisz wskazać Z KIM zawarłeś umowę (
    > a 99,999% wszelkich www stosuje coś na kształt
    > umowy czy chociażby regulaminu) to IMO problemu
    > nie ma.
    Tak uważasz? Te glutożelkowate forum mają to do
    siebie, że pozwalają zamieszczać cytaty. I co w
    sytuacji gdy adminstrator chce sprostać żądaniom
    Adasia (ten nie życzy sobie być w tym
    towarzystwie) gdy Stasio kategorycznie zabroni
    ingerencji w swe dzieła, a w tych cytuje w
    mniejszym, czy większym zakresie Stasia? Wycięcie
    jednego postu z wątku może go uczynić
    bezsensownym, niejasnym itd. To pierwsze co mi
    przychodzi do głowy.

    Starannie omijając takie formy nie mam znanych mi
    problemów np. z blokadą konta za pracowite
    'edytowanie' poprzednich wpisów to zera.

    > Problemem może być jedynie prawidłowe
    > zidentyfikowanie autora (w sensie podszywania
    > sie pod kogoś innego). Co prawda w tym przypadku
    > bardziej chodzi o usuwanie wypowiedzi, których
    > autorzy się później wstydzą, ale podstawa prawna
    > jest ta sama.
    Słuszna uwaga również w przypadku usuwania. Ww.
    Staś może przecież żądać usunięcia treści Adasia,
    za niego się podając - do przewidzenia
    i zabezpieczenia przez zapobiegliwego administratora.

    > W przypadku usenetu rzeczywiście takiej
    > możliwości nie ma,
    AFAIR jest, jakiś 'cancel' administracyjny,
    chociaż to praktycznie przecież niewykonalne.
    Tylko co TS na to?
    BTW przecież czasami sądy, nie bacząc na problemy
    logistyczno-finansowe, nakazują wycofanie z rynku
    całego nakładu czasopisma.

    > chociaż był (w zasadzie jest nadal) człowiek,
    > który zabraniał przetwarzania swoich danych
    > osobowych w ten sposób :-P
    Co pozwala nam rozwodzić się o powyższym w dobrym
    humorze i odpowiednim dystansem ;)))

    --
    pozdro
    poreba